مصاحبه با خانم مینا درچه

mosahebe-banner-sichani

در این مطلب، مصاحبه ای که با خانم مینا درچه انجام دادیم را تقدیم می کنیم. خانم درچه در حال حاضر در حوزه طراحی سایت و سئو فعالیت دارند و درحال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد میباشند. در این مصاحبه نکات کلیدی جالبی برای پیشرفت و توسعه کسب و کار وجود دارد که توجه شما را به آن جلب میکنیم.

 

ابتدا خودتون رو معرفی کنید

مینا درچه سیچانی هستم. مهندس فناوری اطلاعات و درحال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد. فعال در حوزه ی طراحی سایت و سئو

 

فعالیت خودتون رو در حوزه وب از چه زمانی شروع کردید؟

سال ۹۰ پروژه ی کارشناسی ام رو طراحی سایت در نظر گرفتم و شروع به یادگیری زبان برنامه نویسی php  و html  و css کردم.

 

اولین وبلاگ یا سایتی که داشتید چه نام داشت و در چه زمینه ای بود ؟

سایت minadorcheh.ir هست که سایت شخصی منه و البته بیشتر هدفم از طراحی اون قسمت وبلاگی سایته که در زمینه ی IT، وردپرس و طراحی سایت در آن تولید محتوا میکنم.

 

چطور با وردپرس آشنا شدید؟

بعد از یادگیری زبان PHP و انجام پروژه ی کارشناسی یکی از دوستام منو با سیستم مدیریت محتوای جوملا آشنا کرد که اول یکی دوتا سایت با جوملا طراحی کردم ولی بعد از آن مشغول بکار در شرکتی شدم که با وردپرس طراحی سایت انجام میدادند، اونجا من با وردپرس آشنا شدم و واقعا طراحی سایت با وردپرس را به جوملا ترجیح دادم و فعالیتم رو در این زمینه ادامه دادم.

 

تخصص شما در چه زمینه ای است ؟

من با توجه به رشته ی تحصیلیم با بیشتر زمینه های IT آشنایی دارم ولی بعلت شغل و فعالیتم توی حوزه ی وب می تونم بگم اولین تخصصم طراحی سایت و بعد ازون سئو هست.

 

چه چیزی در کارتان باعث پیشرفت چشم گیر شما شد؟

علاقه ی زیاد به رشته تحصیلیم و شغلم و اینکه کلا من اعتقاد دارم که هرکاری رو که شروع میکنم باید تا آخرش ادامه بدم . البته تا پیشرفت چشمگیر هنوز راه زیادی رو پیش رو دارم.

 

در این راه، وردپرس چه کمکی به شما کرد ؟

کار کردن با وردپرس در زمان و هزینه صرفه جویی میکنه و در نتیجه می تونیم از زمان برای یادگیری موارد جدید و یا مرتب درحال تغییر استفاده کنیم.

 

از چه زمانی کار تخصصی خودتون رو شروع کردید؟

من از سال ۹۱ کار طراحی سایت رو شروع کردم.

 

در حال حاضر مشغول به کار هم هستید؟ آیا استارتاپی برای خود دارید ؟

در حال حاضر در یک شرکت تحقیقات بازاریابی در اصفهان من طراح سایت و کارشناس سئو هستم.

 

دوست داشتید مدیر چه سایتی بودید ؟ چرا ؟

بعنوان مدیر که نه ولی در تنها سایتی که خیلی دوس دارم فعالیت کنم سایت گوگل هست که دلیلشم عملکرد خیلی خوب این سایت و استفاده از به روزترین دانش مربوط به وب هست.

 

نظر شما در مورد پروژه های اپن سورس چیست ؟ آیا مشارکتی هم در اینگونه پروژه ها داشته اید ؟

پروژه های اپن سورس از نظر من پروژه های باارزش و قدرتمندی هستند که می توانند ارتقا داده بشن. تا حالا پروژه ای نداشتم ولی یکی از اهدافم از راه اندازی سایتم پرداختن به همین موضوع بوده است.

 

از نظر شما بهترین و بدترین خصوصیات وردپرس چیست ؟

بهترین خصوصیات رو میتونم هزینه ی کم، کدنویسی کم و سرعت بالای استفاده از آن را نام ببرم و بدترین خصوصیت هم از نظر من امنیت پایین اونه.

 

آیا دوستان شما هم در این زمینه فعالیت دارند ؟ چند وردپرس کار متخصص خانم را میشناسید

اکثر دوستان من برنامه نویس هستند ولی صرفا در زمینه ی وردپرس فعالیت نمی کنند.

 

آینده وردپرس رو در ایران و جهان چطور میبینید ؟

با توجه به پیشرفت های هسته ی اصلی وردپرس و تولید روزافزون افزونه های وردپرس، آینده ی آن، هم در ایران و هم در جهان روشن خواهد بود و بزودی استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس در اولویت قرار خواهد گرفت.

 

سخن آخر

به افرادی که علاقمندند در حوزه ی وب و طراحی سایت فعالیت کنند پیشنهاد میکنم حتما زبان PHP و سیستم مدیریت محتوای وردپرس را یاد بگیرند. در اینصورت می توانند آینده شغلی خوبی داشته باشند.

در آخر هم از تیم دایرکتوری وردپرس بخاطر سایت خوبشون تشکر میکنم و امیدوارم بتونم بعنوان عضوی از جامعه ی وردپرس در جهت پیشرفت آن گامی بردارم.


برچسب ها: ،


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top