مصاحبه با آرش حیدری، مدیر وبسایت دکتر وردپرس ( پیکور )

mosahebe-drwp

در این مطلب، مصاحبه ای که با آرش حیدری انجام دادیم را تقدیم می کنیم. آرش حیدری در حال حاضر دانشجوی سال ۵ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران است که مدیریت دکتر وردپرس را بر عهده دارد. در این مصاحبه نکات کلیدی جالبی برای پیشرفت و توسعه کسب و کار وجود دارد که توجه شما را به آن جلب میکنیم.

 

ابتدا  خودتون رو معرفی کنید

سلام میکنم به همه همکاران محترم . آرش حیدری هستم در حال حاضر دانشجو سال ۵ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران . هم اکنون مدیر دکتر وردپرس هستم

 

فعالیت خودتون رو در حوزه وب از چه زمانی شروع کردید؟

از سال ۸۷ با ایجاد یک وبلاگ کم کم کار خودم رو شروع کردم، در ابتدا html  و css رو شروع کردم به یادگیری در ادامه به php  علاقه مند شدم و php  رو ادامه دادم . ۱ سال بعد سال ۸۸ اولین وب سایت خودم  رو با وردپرس در زمینه آموزش گرافیک و فتوشاپ راه اندازی کردم .

به مدت ۱سال  برای شرکت در کنکور پزشکی تمام فعالیت هامو کنار گذاشتم و بعد از این که با رتبه ۱۱۷۶ پزشکی دانشگاه سراسری تهران رو قبول شدم فعالیت هامو از نو به صورت خیلی حرفه ای تر دنبال کردم .

تابستان سال ۹۱ هم زمانی بودش که “دکتر وردپرس” رو که در ابتدا اسمش “پیکور” بود تاسیس کردم .

 

اولین وبلاگ یا سایتی که داشتید چه نام داشت و در چه زمینه ای بود ؟

اولین وبلاگم در مورد طراحی قالب وبلاگ بود و بعد از اون اولین وب سایتم که اسمش “وبکده” بود با موضوع فتوشاپ و گرافیک رو راه اندازی کردم .

 

چطور با وردپرس آشنا شدید؟

سال ۸۸ که میخواستم اولین سایت رو ایجاد کنم سردرگمی ها زیادی مابین سیستم های مدیریت محتوا داشتم . همه رو تست کردم و باهاشون کار کردم اما در انتها وردپرس رو انتخاب کردم .

 

تخصص شما در چه زمینه ای است ؟

همونطور که ذکر کردم html  و css  رو ابتدا برای طراحی قالب یاد گرفتم و بعد به دنبال php  برای پلاگین نویسی و توسعه رفتم .

در حال حاضر ۳ پلاگین رسمی داخل مخزن وردپرس ثبت کردم که به گزارش وردپرس روی بیش از ۱۰۰۰ وب سایت ایرانی نصب فعال داره . پلاگین رسمی درگاه بانک ملت برای EDD وردپرس محبوب ترین پلاگین من هستش .

 

چه چیزی در کارتان باعث پیشرفت چشم گیر شما شد؟

هر چقدر بیشتر روی یادگیری و آموزش خودم کار کردم توانایی هام بیشتر شد . دنیای وب و طراحی طوری هستش که اگر شما خودتون رو آپدیت و به روز نکنید بعد از مدت کوتاهی از رقیبان خودتان به شدت عقب خواهید ماند .

از وقتی که سایت رو توسعه دادم و یک تیم قدرتمند وردپرس جمع شد و بعد از اون دفتر شرکت رو راه اندازی کردیم توسعه سایت پیشرفت چشمگیری داشت .

 

در این راه، وردپرس چه کمکی به شما کرد ؟

هر روز که وردپرس توسعه پیدا میکنه مخصوصا پلاگین های ایرانی ، دست ما رو برای پیاده سازی هر نوع پروژه ای باز تر میکنه .

 

از چه زمانی کار تخصصی خودتون رو شروع کردید؟

سال ۹۱ زمانی که دکتر وردپرس رو با هدف فعالیت تخصصی روی وردپرس تاسیس کردم ، کار ما شروع شد . روز به روز تیم ما توسعه پیدا کرد و تونستیم با افراد بیشتری آشنا بشیم و همکاری داشته باشیم .

 

در حال حاضر مشغول به کار هم هستید؟ آیا استارتاپی برای خود دارید ؟

تمام فعالیت های من فقط در شرکت “دکتر وردپرس” هستش . در ۲ زمینه کار های آموزشی و خدماتی فعالیت دارم .

کارهای آموزشی شامل تهیه کارگاه های آموزشی و تهیه دوره های آموزشی آنلاین

کارهای خدماتی شامل موارد زیر هستش .

  1. طراحی قالب وردپرس
  2. نوشتن پلاگین اختصاصی وردپرس
  3. سئو وردپرس

 

دوست داشتید مدیر چه سایتی بودید ؟ چرا ؟

دوست داشتم همیشه یک سایت آموزشی مثل lynda داشته باشم ! اما واقعا از جایگاهی که الان هستم بسیار راضیم و هدف های بسیار بزرگتری رو برای دکتر وردپرس نشانه گیری کردیم .

 

از نظر شما بهترین و بدترین خصوصیات وردپرس چیست ؟

از بهترین خصوصیات وردپرس که کار ما رو خیلی آسون کرده ، افزونه های وردپرس هستش که اگر در پروژه ای که در حال کار کردن هستیم افزونه مناسبی در این زمینه وجود نداشته باشه با توجه به امکانات خوبی که در اختیار توسعه دهندگان میده افزونه اختصاصی رو برای خودمون بنویسیم .

 

آینده وردپرس رو در ایران و جهان چطور میبینید ؟

روند بسیار خوبی را در این چند سال گذشته شاهد بودیم . فضای مجازی و کسب و کارهای اینترنتی روز به روز دارند رشد میکنند و من مطمئن هستم آینده خیلی روشنی رو برای علاقه مندان در این حوزه در پی خواهد داشت .

وردپرس هم در حال حاضر نقش عمده ای در شروع این کسب و کار ها داشته و حتما نقشش روز به روز پر رنگ تر هم خواهد شد .

 

سخن آخر

ابتدا تشکر میکنم از همکار خودم جناب حامد تکمیل بابت این دایرکتوری بسیار کارآمد برای مدیران سایت ها .

امیدوار هستم که روز به روز زمینه های فنی و فرهنگی در ایران بهبود پیدا کنند و کسب و کار های آنلاین بهتر از الان به عنوان یک شغل ثابت و پایدار برای علاقه مندان در این حوزه تبدیل بشوند .


برچسب ها: ، ،


دیدگاه ها:

  1. فاطمه رضایی گفت:

    سلام اقای دکتر حیدری میخوام فروشگاه فروش شارژ بزنم.ولی هیچ گونه اطلاعاتی ندارم.میشه راهنماییم کنید

    1. آرش گفت:

      فروشگاه ساز فریر میتونه نیازتون رو برطرف کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top